måndag 31 augusti 2009

Jodå så att...


Fick jag inte svininfluensan på köpet denna dag så kanske jag klarar mig helskinnad undan ändå!

För en lantis som jag var dagens folkhopar - då mest bestående av osnutna som inte lärt sig hosta i armvecket - i varje högskolevrå en riktig pärs när det gäller att behöva tänka på att sprita händerna stup i kvarten... man blir ju dåsig av bara spritångorna, och jag kan nästan sätta en hundring på att hade jag fått blåsa på vägen hem i bilen, hade jag nog suttit häktad vid det här laget. Eller legat i fyllecell.
Det är ju tur i oturen att jag är vuxen nog att hålla mig ifrån nollningarna där det nog snarare dricks ur handspritspumparna som alla nu verkar bära runt i handväskorna?!

Nåja. En dag av korvstoppning. Förvirring. Otrygghet. Utanförskap. Misstro. Inspiration. Motivation. Framtidstro. Tveksamhet. Oro.

Men mest - en enorm känslan av att se allt falla på plats framför mina ögon!

Nu ska jag ta en Treo och en kopp te medan jag plöjer lite Jersild och Melin lagom till läggdax.

Kram =)

...och vet ni, ungarna var fortfarande vid liv när jag hämtade dem vid 16.30...

1 kommentar:

  1. Hej, ojoj vad jag spanede efter dig och Jenny på mässan men inte såg jag skymten av er, så synd men det blir väl fler tillfällen hoppas jag.
    Ja nu har massmedia skrämt upp oss rejält men det går väl över det med. Jag spritar mig på jobbet hundra ggr om dagen då vi är uppmanade att göra det, lite hysteriskt är det att.
    Hoppas att du nu får mer tid till det du vill i livet och att du vågar.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera