fredag 18 september 2009

Sågspån under naglarna...

Ni kanske inte vet hur det känns.
Hur det känns att få näsan full med doften av det allra finaste sågspån som nyss bandsågats fram ur ena gaveln på det som ska bli min husmodell i skala 1:20.
Kanske kan ni bara ana hur lycklig någon kan känna sig av att få stå i en nyvaken snickeriverkstad klockan åttaochtrettio en fredagsmorgon, ensam bland alla underbara och metallkalla maskiner, raspar, sticksågar, pelarborrar och snickarbänkar.
Nog kan ni om ni blundar se världens mest tacksamma 40-plussare glatt hoppla i väg hemåt vid lunchtid efter att ha lyckats framställa alla beståndsdelar till modellbygget.
Ni kan säkert förstå att jag verkligen längtar till nästa veckas fortsatta studier.
Kan ni ens ana hur det känns att leva mitt i en dröm som redan hade börjat rosta.
Nu skiner den plötsligt högblank igen: bland plyfaskivor, masonit, skruvdragare och skissblock...
Är det möjligt att något kan kännas så otroligt roligt att jag knappt kan bärga mig?
Drömmer jag?

Nyp mig!




Idolfrälst som jag är, blir kvällens melodi Lies Beyond av och med fantastiska Idol-Mariette Hansson. Heja heja!!!
Puss & kram till er alla.

1 kommentar:

  1. Jag kan se mig och tänka mig in i ditt glädjerus vännen :0D
    Idolfrälst som jag är så sitter jeg med klistrad framför tv:n när det beger sig!....

    Kramis vännen o familj!

    SvaraRadera