tisdag 29 september 2009

Bensprattel i kristider...

Röd sprattelgubbe i papper, gjort av skolunge. Utrop: 300:- Klubbad för 29 000:-

Jojomensan.
Nu får man allt tänka till innan man går åstad och blir någon sorts celebritet på äldre dar´.
Bergmans lilla sprattelgubbe, som han någon pittoresk julaftonskväll fått av någon vettskrämd unge i grannskapet, gick loss till en suktande amerikan (eller om det var pengastinn fransos från rivieran) för ynka 29 000 spänn.
Hallå, jag menar var ska den sitta för att verkligen komma till sin rätt - i köksfönstret eller till höger om den förgyllda hallspegel, eller helt sonika intill Picasson ovanför den marmorklädda öppna spisen i salongen. Jag bara undrar.
Allt detta folkliga i dagens konstutbud får mig ju verligen att undra om jag inte ändå gjorde ett helt riktigt val som monterade och därmed säkerställde efterlevnaden för mitt mellanbarns exceptionella och urbanrealistiska naturhyllning i form av den överkörda ekorren, avbildad i vattenfärg år 2008...
... eller var det en utsmetad bajskorv, vad vet jag.
Hon var 2 år och minns inte riktigt motivet hon heller.
Men sjutton gubbar, nog borde detta konstverk väl kunna inbringa en hel del sköna slantar den dagen det beger sig?!
Jag menar, jämfört med Bergmans sprattelgubbe...

1 kommentar:

  1. Japp! Spara den absolut på något säkert ställe.

    Kramis vännen

    SvaraRadera