fredag 7 november 2008

Fredagsmys igen...

Känns som om det är fredag mest hela veckan, var tar alla de andra dagarna vägen? Inte för att det gör så mycket att alltid ha fredagsmys med familjen, men det påminner om att tiden rusar och att rätt som det är vill ingen mysa längre... Alla ska ut och i väg och så står jag där, ensam kvar med min bullplåt och ingen som vill ha.. Nej, så blir det väl inte, men visst ska vi ta vara på den tid som finns tillgänglig och slösa den på de vi älskar och som betyder något för oss, de som ger oss energi och kraft att orka med vardagen, och får oss att le både med ansikte och hjärta. Vi kan ju aldrig veta hur morgondagen ser ut, vad som väntar runt hörnet och vad ödet har i julklappsäcken till oss denna gång. Jag försöker ta vara på tiden, göra de få minuterna minnesvärda, lärorika och inspirerande, men för det mesta bara låta alla måsten vara och göra bra saker, både för mig själv och för min familj. Bejaka det jag anser är meningen med livet. Så sätt er ner och ta en bulle istället.

2 kommentarer:

  1. Jag är imponerad av dig Anna som med tre små prinsessor hemma lyckas med denna bedrift att baka
    bullar till fredagsmyset......... och goda ser dom ut också :=)
    Själv sitter jag här med en skål chips och ett glass rött !

    SvaraRadera
  2. ...apropå rött, fick ett tips häromdagen: rosè och Fanta, eller varför inte en enkel glögg rakt upp och ner, helt enkelt. =)

    SvaraRadera