torsdag 20 november 2008

Gläntat på dörren till vuxenvärlden...

Idag har jag spenderat förmiddagen med att ha det mest fantastiska samtal med en kreativt arbetande person. Just denna person är informant i en intervju som ingår i min hemtentamen, som är den avslutande delen på min kurs jag gått under hösten.
Det riktigt spritter i hela mig, mitt huvud är fyllt till bristningsgränsen av tankar kring kommunikationsstategier, marknadsanalyser och varumärkesförstärkning.... Nu ska jag bara lyckas hitta ett bra sätt att kanalisera allt till en enda snygg och subersnajdig rapport!

Helt underbar känsla att få kliva upp på morgonen, göra sig klar, äta frukost, se sambon ta barnen till dagis, medan jag själv åker på mitt planerade och jättespännande möte... Kliva in i en miljö som sjuder av skapar-anda och idékraft, och där doften av kaffe, trycksvärta och prisbelönta kreatörer ligger som en slöja runt lyckad och fri tankeverksamhet. Jag längtar såå efter att snart kunna få ta del av denna värld igen, snart. Jag anar att många av mina nedstämda tankegångar på sistone har att göra med detta, någon form av mammablues. Jag känner ju ofta att mitt fokus har kommit lite på villovägar nu efter många år som hemmamamma. Jag har just nu ett stort behov att få tänka, vara och prata på ett vuxet vis, få ta del av världen där ute.

Så idag har jag fått fylla mina intellektuella förråd, till brädden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar