onsdag 11 november 2009

Nu pyntas det...

Denna okrönta drottning av ljusstakar finner ni bl a hos Annica på Home no. 1.
Ljuvlig att se på året om... Lär gå åt som franskt smör i solsken. =)

Underbara, härliga, fantastiska, drömska, längtans tid - just denna tid innan mörkret har slutit sin varma hand över gamla Svedala, just då infinner sig tiden att börja planera inför juletid. Julen, jul, till och med ordet liksom tindrar med en svag doft av kanel och en strålande värme från sprakande brasa, het glögg och älsklingar som dansar kring i tomtedräkter som små glada nissar med förväntan i blick.

Snart snart får man tipptappa rosig runt på dan för dans´ kväll och lägga små prassliga klappar under skir gran. Jag älskar verkligen julen och allt den bär i sin famn. Jag älskar att se mina barns glädje över julaftonsmorgonens frukost med tomtegröt och skinkmacka, varm choklad med vispgrädde, och en lussekatt penslad med smält smör och en hint av strösocker på toppen.
Min advent måste i år få krönas av den fagraste ljusbärare jag skådat. I antikbehandlat guld. Julefridens andetag smeker mig i nacken och jag kan inte bärga mig. Aldrig. En glädjens tid så sant. Äntligen snart.

Puss på er =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar