torsdag 26 november 2009

Det lackar...


Produktionen är i full gång...
På lördag och söndag (12-16) ska vi ha adventsöppet i vår lilla gårdsbutik Lavendeldrömmar. Jenny och jag jobbar för fullt med att fylla den nyvakna logen med allehanda sköna ting som handvirkade pulsvärmare och underbara, exklusiva sjalar, kuddar, vimplar, ljusstakar och saffransskorpor. Vi ska också sälja egna finfina granar, kärvar och julblomster av toppkvalitet, mosslindade väggord av trä eller bara vitmålade, om man så önskar. Frossa bland ljuslyktor, ljushållare i porslin och små julgransdekorationer som även dem står till buds under dagarna 2.
Så kom dit och mys med oss över en mugg glögg, längta och tindra med oss intill våra klädda granar och den halmade gamla släden av rotting.

En av mina senaste loppisfynd är denna pilemariska nisse på gunga...

Kanske Tomten är vaken. Men att snön ska lysa vit på taken är nog bara en önskedröm....

Även denna gamla Kostaflaska med patentkork fick följa med hem...

Gå till Lavendeldrömmars hemsida för mera info!

Puss & kram i det fantastiska julstöket. =)

3 kommentarer:

  1. Skulle gärna kika in till er en sväng, synd att vi bor så långt bort! Men nu har jag fått mitt shoppingsug stillat, för ett tag iaf =) Önskar dig en härlig första advent!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad mysigt det verkar! Synd det är så långt... Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej på dej, jag hoppas verkligen att ni fick en trevlig och mysig helg förra helgen. Kram Liselott.

    SvaraRadera