onsdag 4 november 2009

Det smålackar mot jul...

Mina nya köksgardiner med monogram och spets gör sig bra i höstmörkret, som numera sänker sig redan vid fyra på eftermiddagen...

Lite pyssel blev till urfin ljushållare av kakform med mjukaste mossan som täcke...

I dag blåser nordan en rakt i ansiktet och kyler ända in i märgen. Lagom till dagislämningen klockan åtta i morse föll ett tunt, tunt fjunigt dis av isiga snöflingor. Vår fria och långsträckta utsikt från huset såg plötsligt väldigt dunkel ut i den isiga luften. En härlig tid med sprakande brasor, ivriga barn, tindrande juleljus, och en och annan rykande kopp glögg - medans uppkrupen i bästa fåtöljen med en ljuvlig unge i famnen - står nu för dörren. En salig tid fylld av både en vemodig och förväntansfull stämning som ligger mig allra kärast om hjärtat. Jul. Smaka på ordet. Jul. Jul. Strålande jul.
Liten granruska fick komma in och värma sig... Pryder sin plats bland allehanda vackert glas.
Underbara ungar...
Vampyrdrottning tror jag bestämt att det blev i lördags...
.. och ett och annat skelett...
Men än är det några långa veckor kvar till juldagsmorgon glimmar, trots detta har jag varken kunnat låta bli att lukta på glöggen, både en och två gånger, eller att ta in den allra raraste granruska jag kunde finna i tallbacken...

I helgen blir det middag med goda vänner, sexårskalas för 33 barn i lekvänlig och megasprallig ålder, pysselverkstad inför adventsöppet i logen, samt lite husritning...

Hoppas ni har den fint där ute! Puss och kram =)

Visst känns det som i går ändå ... nykokta glassar kräftorna sig i solens eftermiddagsstrålar. Mumma!

3 kommentarer:

  1. Hej! Vilka härliga bilder och vilken fin liten ljushållare du gjort. Du skriver väldigt bra, så beskrivande och mjukt. Ha en fin kväll. Helena

    SvaraRadera
  2. Hej, kul att höra av dig! Tack för dina åsikter om badrummet, alltid bra med nya infallsvinklar! Va fin kakformen blev som ljushållare!!! Jag har också varit och plockat mig en liten gran som jag tänkte ha inne men när jag kom hem med den kände jag att den blev lite för stor så nu står den ute på bron istället.
    Karolina - som också längtar efter jul

    SvaraRadera
  3. ÅÅ så vakker blogg du har, flotte bilder:-) Ha en flott dag...

    SvaraRadera