tisdag 21 oktober 2008

Den här gamla trasan...

Nu har rensningen börjat, rensningen av de gamla bebiskläderna ingen i huset kan ha längre. Jag har sorterat ut det finaste, hållit den mjuka bomullen mot min kind och känt en svag liten doft av en tid som nu är förbi, persikomjuk nybadad bebis. Jag vill ju egentligen spara allt... men det går ju inte. Har valt ut några guldkorn: settet alla mina tre prinsessor haft första dagen i deras små liv, några alldeles för söta och kära små slitna bodys och mössor som jag bara inte har hjärta att skiljas från. Allt får nu ett nytt liv, hos en annan familj och en annan bebis. Den stora försäljningen börjar väl när min kurs slutar, om några veckor. En hel massa packande, märkande, adresserande, mailande och förhoppningsvis PENGAR genereras ju när denna form av "nätloppis" ska äga rum. En hel massa tid går åt. Sedan har vi nya tomma hyllor att åter fylla, nu med större barnkläder. För varje gång något ska tas på, efter att ha legat orört i garderoben i ungefär fyra dagar, kan du ge dig på att det är urvuxet! Barn växer en decimeter per natt? Mottot jag försöker... hmmm... hålla mig efter för balansens skull är: handla för pengar jag fått in från försäljning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar