måndag 20 oktober 2008

Skrivardilemma och puckosäljare...

Idag har jag ägnat större delen på prisjakt.se och diverse andra jämförande forum på nätet. Min gamla Epson har skrivit på sista versen länge nu och förra veckan la den ihop sina små matarhjul och bara dog ifrån mig... snyft. Nu ska här investeras i en ny och modern "göra-allt-jag-vill-skrivare"! Jag tänker inte sitta och sörja min gamla, utan in med nytt och hotta upp ruljansen lite: knivskarpa upplösningar och en hastighet som får mig totalt på fall. Jag har texter som står i kö, och en uppsjö vackra bilder på mina ännu vackrare familjemedlemmar som vill ut i det fria, men ändå hållas inom ramarna... so to speak.
Jag är en kund som är självövertygad då jag tar mig an säljarna, mest bara för att FÅ KÖPA helt enkelt. Ja, då börjar det, efter mina grundliga efterforskningar, och allehanda chattforum bland grabbarna med fyrkantiga dataansikten har jag gjort mitt slutliga val: då står de där, dessa puckon till säljare. Världsbäst och superduktiga och inte en uns av förtroende för dumma kundkvinnor som jag själv. Men hur slutar då denna dag av otaliga samtal med snajdiga försäljare som lovar guld: jo, jag väntar in käre sambon, fyller familjen med mat, tar på stadskläder (alltså inga lantismjukisbrallor) och drar i fårrrden till närmsta, av mig utvalda handlare. Där står skrivaren nerpackad och bara väntar, färdigprutad och uppsnofsad, ivrigt scannande efter sin nya ägarinna i vimlet. Men NEHEJ DÅ... PATRONER måste du tyvärr köpa till, följer inte med detta exemplar: notan slutar på det DUBBLA. Tack för kaffet, vi hörs.
Så där åker jag hemåt, snopet ensam i bilen, medans "min Canon" står ratad kvar på lagret och gråter den ensammes tårar. Så nu är jag tillbaka, denna gång raka spåret till nätbutikernas underbara värld, där JAG bestämmer, läser mig till all information JAG vill ha, klickar och vipps så står den där, glänsande ny och modern med en värld av möjligheter. Och trot´om du vill: PATRONER kommer med....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar