söndag 19 oktober 2008

En sak till bara...

Visst är det väl underbart med en del människor man stöter på under vandringen på livets stig. Fantastiska personer som ger en så mycket inspiration, kraft och glädje. Märkligt nog, nej inte alls.., är de mest alla kvinnor. Starka kvinnor, smarta kvinnor, modiga kvinnor, vackra kvinnor, ärliga ärtiga kvinnor med hår på bröstet helt enkelt.
Jag livnär mig just nu intellektuellt på samtal, samtal med någon annan som ser mig i ögonen och både lyssnar men även ger mig svar på tal. Utbyte av tankar och funderingar och idéer med en annan människa som INTE säger: vad ska jag göra åt det, så fort jag med skarpt tonfall ifrågasätter en störande företeelse i samhället. Alla dessa fantastiska kvinnor man bara skulle vilja starta någon typ av "syjunta" med. Sådana som fanns förr, jag förstår verkligen varför, även då ville man ha givande, inspirerande och spännande samtal med andra kvinnor. Numera har vi inte tid till detta, alla rusar hemåt när klockan är fem, eller hinner inte ens träffas under ledig tid för allt annat som ska hinnas med...
Jag känner mig så svältfött tacksam för de små korta och intensiva samtal jag får med de som i mitt liv lyfter mig. Jag får en boost som sträcker sig i veckor ibland. Allt detta välmående bara av ett enkelt samtal med en person, som man egentligen också skulle kunna sätta post-it-lapp på: "användes ofta, bra för sinnet"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar