tisdag 2 juni 2009

Helt såld...

Bild från Country living.
Det är väl känt vid det här laget att gammelmamman - alltså jag - är totalt insnöad på den nötta och romantiska stilen.
Men jag vill absolut ha inslag och nyanser av andra färger också - bara de harmoniskt liksom håller sig bleka i bakgrunden och inte tar över.
Det är det slitna som fullständigt bedårar mig... trollbinder mig med sin patina och sin historia, när tidens tand har satt sina kärleksfulla spår i den en gång så perfekta ytan. Som i ansiktet hos en älskad gammal vän.
Att se och känna en annan människas närvaro - om blott för länge sedan - i de skavda kanternas sprickor. Kanske var hon som jag lika förtjust i att dra med en fjäderlätt fingertopp över den målade ytan. Kanske.
Allt annat känns själslöst och tomt. Intetsägande. Ovänligt. Snorkigt.

Jag är helt såld. Kär helt enkelt. Jag har fallit pladask.

Men ändå - vem kan värja sig egentligen. Jag bara undrar?

Natti natti mina vänner där ute! =)

4 kommentarer:

  1. Ohh så underbart skönt man skulle sova där....
    Håller med , så vackert !

    Go morgon o Kram, Njut av den nya dagen!

    SvaraRadera
  2. det ser lite gammalt ut, tycker jag ;)

    SvaraRadera
  3. Men tack snälla, snälla du, va` gött!
    Stor kram =)

    SvaraRadera
  4. Jag tiger och samtycker!
    Kram Annica.

    SvaraRadera