torsdag 18 juni 2009

Nästa projekt på tur...

Ute på altan-orangeriet har min fina och fyndiga gungstol fått en egen plats. Helt ljuvlig att lugna sitt stressade sinne i en stund. Min gamla bortglömda gudinna har äntligen fått se dagens ljus. Står tjusig och svalkar sig i skuggan av syrén och tomat.

Jag har en hel massa spännande målningsarbete framför mig.
Det mesta ska in i butiken till försäljning, men även denna sköna möbel ska få en släng av penseln.
Tjänade en gång som överdel till ett enormt gammalt skåp. Vackra beslag och annorlunda form.

Den har prytt sin plats i mitt hem sedan länge, men har haft något sorgset över sig ända sedan den flyttade in. Jag har trott att den helt enkelt inte trivts, men nu har jag förstått att det är nya kläder den vill ha! Stackarn. Nytt liv väntar nu runt hörnet - iklädd vit skrud....

Jag har varit på information angående mitt sökta program på MDH. De hade öppet hus i tisdags och jag ställde tusen frågor och måste ha framstått som smått desperat... Allt föll på plats - alla frågor om utbildningens inre väsen fick utförliga och klarögda svar. Cirkeln liksom slöts framför mina blotta ögon, och nu finns ingen återvändo. Jag bara måste komma in. Jag kunde gå dit i morgon bitti om jag fick...
Dessutom har de både metall- och snickeriverkstad som får användas fritt även på fritiden - jojo....
Men nu är det bara att vänta in antagningsbeskedet som kommer mellan den 13:e och 17:e juli.

De sas dock under programinfon att uttaget redan var klart - de visste redan vilka som var antagna... Kanske jag skulle ha legat på lite, och gullbett på mitt allra bästa vis om ett förhandsbesked...
Nåja, håll tummarna för mig.

Nu ska jag ge mig på målningen som är ett utmärkt sätt att skingra tankarna.

Förresten, de skrev om vår gårdsbutik Lavendeldrömmar i Eskilstunakurirens fredagsbilaga i dag.
Den ljusnande framtid är vår...
Kram på er alla =)

1 kommentar:

  1. Roligt! Jag ska nog ta med min syster A och hälsa på er för du kör helt med samma stil som hon gillar :) Och så långt borta från oss är ni ju inte! Vi kanske ses snart. / Alex

    SvaraRadera