tisdag 16 juni 2009

Japp, jag visste det...

Nu är den här, äntligen - solen!
Underbar att få vakna till ljudet av fågelsång och barnens tassande steg utanför sovrumsfönstret: de hann nämligen med en studsmattetur medan mamsen slumrade mellan morgonvarma lakan.
Tvekade över om vi skulle äta frukosten ute, men luften kändes lite för kylig vid 9 för att sitta barbenta utomhus. Men nu njuter vi av vädret, den klarblå himlen är visst bara till låns några dagar vad jag har hört...
På mina ansökningshandlingar till högskolan har det skett förändringar... Nu står det inte längre Handläggning pågår inne hos Studera.nu, utan §nu verkar jag ha tillfallit en urvalsgrupp som heter DA och har ett meritvärde999...?! Jaha, ska man nu slita sitt hår en månad till för att fatta vad dessa kryptiska beräkningar betyder - för VAD i fridens namn ska detta stå för?
Jag ska besöka informationsdagen på MDH i eftermiddag. Vi får träffa studerande på de olika programmen samt se lokaler och annat. Ska bli jättekul att se allt live, får väl fråga någon studerad typ som verkar ha statistik som major om mina nytillkomna siffror och koder kan tydas som för- eller nackdel för min framtidsdröm...

Idag bjuder jag på en gammal goding... tydligen så gammal att den inte ens har en video??!!
Något somrigt ändå till er som har minnen från somnarnätterna på 80-talet. =)
Ha en underbar dag alla ni solstrålar där ute!

1 kommentar:

  1. ojoj sommarnätter på 80-talet med tuperad frilla å neonkläder. Å fin musik. Nostalgi.

    SvaraRadera