fredag 22 maj 2009

Bloggtorka...

Polkagrisar, polkagrisar, polkagrisar...

Just nu känns datorn slocknad där den står - ensam, moloken och ihopfälld - orörd och frånkopplad. Världen utanför pinnar på i samma envetna takt, med stirrig blick och med fingrarna trummande på instrumentbrädan.
Jag sysslar med annat nu, förverkligar drömmar om att stanna tiden och hinna njuta. Om än bara en smula, ta steget mot att fånga dagen - lägga den varsamt mot mitt bröst och känna värmen och kraften i dess andetag. Att leva här och nu.

Hos Lotta på Bråkmakargatan står dörren alltid på glänt...

Min tid är inte delbar just nu - min tid är en dyrbar gåva och spenderas In Real Life - full time.

Karlsson på taket har ett avundsvärt hus... Barnens glädje är oslagbar.

Förra helgen spenderades det mesta av tiden i rutschkanan hos Karlsson på taket... Och i resten av Astrid Lindgrens sagolika Värld.
Livet kan kännas slitsamt om man blott är dryga året... Skrindan vaggar sött sin gäst till ro.

Denna helg kläder vi logen i dess vitaste butiksskrud, går på loppisrunda med shabbig blick och äter svenska kräftor med Västerbottenspaj i det syréndoftande orangeriet...
Hoppas ni också har det bra där ute. =)

3 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Saknar dig vid bloggen......men jag förstår!
    Vi mår fin fint, lite förkylda men annars ok.
    Skönt att se att ni mår bra och så roligt ni måste ha haft det :0)

    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dig mer än lycka till med ditt nya projekt. Gud vad spännande, och så sant, har man inte försökt vet man ju inte om det fungerar.
    Jag ska skicka din paket efter helgen.
    Ha det så super i helgen, tills bloggs.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt ni har haft det i Astrids värld. Jag har varit där många ggr när mina flickor var små, blir nästan lite ledsen när jag tänker på att de är så stora nu(21 och 15) och att vi inte besöker sånna platser längre. Allt har sin tid.
    Vilken underbar helg du ska ha, skulle gärna byta, jag jobbar hela helgen.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera