fredag 8 maj 2009

Kvällsregn och fredagsmys i skön harmoni ...


Jag stod under bolibompamönstrat paraply storlek small i kväll då jag vände det marinerade köttet på grillen. Stora ljumma droppar gjorde mig sällskap där jag stod så smal jag kunde under det begränsade regnskyddet. Inte gjorde det värst mycket för vi sitter ju torrskodda på altanen.
Underbar plats då regnet faller, smattret har en lugnande effekt på den mest fredagseftermiddagsstressade person - man skulle gärna slumra en stund därute.... Jag ska ställa den fina gamla kökssoffan - som min kära mor målat - därute, sedan när allt börjar vara redo för inredningens slutkläm. Då kan man ta sig en lur och lyssna till det fridfulla smattret av dropparna från de gråtande änglarna.


Syrenen blommar på altanen och sprider glatt sin efterlängtade väldoft...
Körsbärskvistarna i all sin prakt.

Nu ska vi titta lite på Panic Room. En sällsam historia som ger dagen en pulshöjande avslutning.
Min nya snygga vattenkanna ersätter en sliten och läckande grön tingest.

För det har varit en seeeg dag, känns som om jag inte fått något alls gjort. Men det behövs ju sådana dagar också ibland.

Smultronblomman tar sig i fönstervärmen med regntunga skyar som kuliss.

I morgon åker jag på inköpsresa till Nyköping...
Vänder hem när bilen är fylld av skatter... =)

2 kommentarer:

  1. Nej men titta, syrenen har ju slagit ut!! Här får man bara lyssna på regnsmattret på plåttaket...hade suttit fint med ett orangeri ;). Lycka till i Nyköping!

    SvaraRadera
  2. Din blogg utstrålar harmoni å värme.. hit kommer jag tillbaka!

    Jag satsar mer på skratt å glädje. Men din e så hamonisk å vacker!!

    SvaraRadera