måndag 11 maj 2009

Jesus amalia, här lyser flitens lampa...

Jag har tagit en välförtjänt paus från målandet och kastat mig in på den mera fromma banan - Madonnan, jag själv och det allra heligaste får sätta sin prägel på små inredningsdetaljer. Jag har lindat in och dekorerat stearinljus med lackstämpel och grovt snöre. Dessa kommer att finnas till försäljning vår gårdsbutik där vi kommer att blanda dansk-fransk inredning med gediget svenskt hantverk med patina.
Inom kort kommer vi att döpa vår loge.
Den får sitt namn under pompa och ståt och ett helt eget sigill som ska pryda alla tags och annat som berör butiken och dess innehåll.

Nu ska jag sätta mig och trä vackra pärlor på tråd och spets...
Kom ihåg - trägen vinner!

... och hörrni - Frid vare med er... =)

1 kommentar:

  1. Oj oj oj... här blir vi lite impade på andra sidan åkern! Ser väääldigt bra ut Kerstin! Är det bibeln som rykt eller ;) Har har det mest tillverkats nattlinnen av lantlig kvalitet. Nu ska här ätas lite glass...

    SvaraRadera