lördag 2 maj 2009

Sommartid...


Äntligen har mina pellisar fått nya skor...

Nu råder klena tider för bloggen - som definitivt är en något väderberoende hobby här hemma. Jag har ju skrivit här hela vintern, startade förra hösten, men nu tryter tiden jag vill sitta inomhus. Såklart tack vare det underbara vädret - men sommaren bjuder ju på så ofantligt mycket mera än att sitta och häcka framför en laptop... Eller hur?
Smultronen solar sig, nyplanterade och glada. Barnen väntar redan ivrigt på första skörden.

Gör dock mitt bästa för att finna tiden bland omplanteringar, snickerier, kubbturneringar, utelek och kvällsittningar i solnedgångens förtrollande stund.

Alldeles snart blommar mina syrener som står i mitt blivande orangeri.

Ikväll har vi invigt den nya grillen som vi ersatt vårt gamla slutkörda klot med. Kändes himla proffsigt att stå och vända fläsket i eftermiddagssolen på ett sådant flott matekipage.
Smakade alldeles utmärkt också då jag använt en ny glace med ananas och chili.

Vårt arbete med butiken i logen fortsätter med målning och andra förberedelser. Det kommer att finnas en hel del väl valda inredningsdetaljer med lagom sliten charm. Vi planerar och pysslar för fullt, allt för att göra vår tanke på den lantliga romantiken till en livsstil - en helhet.

En väldigt fin liten porslinsbricka med kant. Helt rätt för mig. Lite pressglas och en användbar form för både bakning och dekoration.
Välläst och älskad, tummad och from. Jag hittade några pressade blommor från svunnen tid - någon sparade ett minne blott.
Denna femarmade skönhet står inför förvandling värd att skådas.

Några av våra guldkorn till försäljning.


Så roligt, så roligt att fixa och dona - och vi hoppas så klart att det kommer att märkas då logdörren öppnas på vidaste gavel.


Ett glas vitt i sällskap med solens sista suck denna strålande dag. Skål på er alla mina små läsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar