onsdag 29 april 2009

Skarpt läge...

Nymålad, men ännu inte shabbad, står min fars gamla byrå på plats igen. Jag fortsätter att leta franska strofer i min vackra bok - strofer som ska pryda väggen ovanför tillsammans med porträtten på mina underbara älskade.

Efter att ha stött och blött, vridit och vänt, funderat och resonerat, vägt för och emot, ditten och datten, tagit tjuren vid hornen samt målat kors i taket har planerna på Den Lantliga Romantiken som butikskoncept gått över i SKARPT LÄGE.
Nu har vi kommit så långt att vi näst intill spikat ett öppningsdatum i agendan.
Den gamla logdörren står öppen någon gång efter midsommar - med mig och grannfrun som glada värdinnor i vår lilla lantliga kuriosabutik där tidens tand satt sina spår. Kanske det kan bjudas på ett tilltugg eller två när vi klipper bandet till vår darrbenta livsdröm.

Nu tror ni väl att jag rökt häxpipa så här lagom till valborg - men nej då, detta är dagens sanning.
Vi slipar nu vidare på idéerna rörande vårt väl valda utbud som kommer att bestå av speciella och personligt utvalda föremål som små möbler och dekorativ inredning, spetsprydda textilier och andra guldkorn - även vår egen design och tillverkning - som kan förgylla vardagen för oss alla som fallit pladask för den dansk-franska stilen i vitaste vitt. Vi tror stenhårt på att ta till vara och förnya gediget hantverk - att tillhandahålla ett helhetskoncept där känslan av nostagi får ta plats. Erbjuda vackra ting till hemmet som hjälper till att skapa en rofylld oas i vår annars så stressade vardag.

En plats att njuta.

Och ta en kopp kaffe med dopp i bersån.

Skarpt läge var det.
Nu kör vi.

4 kommentarer:

  1. Vad spännande! Då måste jag ju komma förbi och titta in - för visst bor vi inte s å långt ifrån varandra?

    SvaraRadera
  2. Det låter fantastiskt!! Synd bara att jag bor så långt bort, det blir inte till att bara droppa förbi :0) Men jag hoppas att det kan bli ett besök inom dom närmsta åren iaf !!

    Trevlig Valborg till dig och familjen !
    Många kramar

    SvaraRadera
  3. Hej vad roligt!!!!!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  4. Japp jag hörde skålen! Hihi nejdå hörde den gjorde jag inte, men däremot så tänkte jag faktiskt på dig när jag skulle dricka, att du också skulle det o att vi skulle skåla i tanken =)

    Tusen tack, och en fin valborg hoppas jag att du också får.
    Kramen från mig =)

    SvaraRadera