tisdag 21 april 2009

Piffet i det yttre rummet.

Medan jag sorterar det inre rummet - mig själv - så piffar jag i det yttre. Vi har en gigantisk inglasad altan som bjuder på en vidunderlig utsikt över den sörmländska jordbruksbygden. En mylla i ständig förändring skiftar nu i sin skiraste och mest grönskande kulör.
Jag ser rummet som en oas att njuta av - då kvällarna är ljumma och solens strålar letar sig in. Här sitter jag med fötterna uppe, tillsammans med en kopp thé och en bra bok på kvällarna då bara skogsduvorna purrar piffvänligt i backen.
En stressfri zon med plats för mycket skratt då andan faller på.

I framtiden blir rummet vitt med svepande tyger och en stämning av luftig stillhet.
Kanske har ni finfina förslag på piff?
Tar emot allt med hull och hår!
Den som kommer med det bästa tipset bjuder jag på ett glas rött vid nyinvigningen. =)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det ser väldigt inbjudande ut som du har det!

    SvaraRadera
  2. Åh vilket underbart uterum!!
    Levande ljus skulle passa finfint & jag kommer gärna på en slurk vin ;)

    SvaraRadera