onsdag 22 april 2009

Charmörer och andra glädjespridare



När man tar sig tid så här efter en veckas bloggfrånvaro, och botaniserar runt bland favoriterna hittar man än det ena än det andra. Små skönheter som lätt förgyller det allra glåmigaste och tröttaste vardag.

Istället för att putsa vinterskitiga fönster på altanen drömmer jag mig bort bland saftkalas, kanelbullar och förkläden inne hos Broarne - en annan nätfavorit klädd i lantlig stil med lite slitna kanter. Där har jag dagen till ära fått låna de flesta bilderna till detta inlägg.
Nedanför ser ni glada och spralligt gammeldags saker i modern tappning, från Rice.

De är duktiga de där danskarna. Blir nog många stopp under vår planerade Danmarksresa 2010.

Tappvänliga vinglas för småbarnsfamiljen.

Disken kan också den bli till ett rent nöje!

För att kunna uppnå rätt balans på livsingredienserna väljer jag gärna denna turkosa dröm.

Medan jag sparar till äkta vara - en antik fransk KIRKESTAGE från Camelot, ni vet ... danskarna - njuter jag av den här turkosa charmpricken.

Här under ser ni The Real Deal från Camelot. I Like!

Såja, då har vi piffet till altanen utstakat. Ett fyrverkeri i färger.
Eller kanske jag bara målar väggarna vita ...?

1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg du har! Trevlig midsommar! Kraam Susanne

    SvaraRadera