fredag 10 april 2009

Packar pappas kappsäck ..

Nu har den stora sorteringen börjat. Någon kan ju tro man ska flytta.
För att resa bort en vecka med tre barn, en sambo och en hund krävs tankedrift på Full Power. Det ska ju kladdas, smutsas, lekas, geggas och ätas, sovas och strosas lika mycket borta som hemma. Så - tänk, tänk, tänk som Puh säger, här tänks det minsann. Nog för att det finns klädbutiker dit vi ska men visst vill man ha med allt?
Så jag packar med allsköns olika scenarion i åtanke. Man vet ju aldrig, som det så vackert heter.

Största problemet är nog att här har vi nästan sommar - dit vi ska har de nästan fortfarande vinter, med betoning på nästan, då det med andra ord är geggig och skitig vår ... och det är ju ett jävla väder som man helst slipper. Men nu har vi bestämt oss för att hinna med denna resa detta år så så får det bli - och därmed packas det för allt mellan solig försommar och isande vinterdag.
Ni kanske då har en aning om mängden packning - dessutom ska hunden rymmas ...
Testar blogga på ett mobilt vis denna gång vilket betyder ingen bildbehandling, så håll till godo.

Och ni, ha en fortsatt god helg. Här ska vi grilla strax. Påskmums. =)

2 kommentarer:

  1. Oj, jag förstår att det är mycket packning med tre små och en vovve, jag som tycker att det blir nog mycket med en liten och en hund... Har du testat vaacumpåsar? Ett hett tipps annars för att minska på volymerna! Är ni sugna på att svänga förbi när ni kommer upp? Vår dörr är alltid öppen!

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte låta bli att lämna en rad efter mig nu när jag har läst din härliga profilpresentation!! Gillar :)

    Glad påsk!

    Anna Skata

    SvaraRadera