tisdag 7 april 2009

En plats i solen ...

Våren fortsätter med sin gladaste min. Klarblå himmel över grönskande vall.
Här hemma har vi haft en heldag utomhus, med enstaka avbrott för matintag, sovstunder och skrivelse av slutplädering (inför min ansökan till MDH).

Vi bor ju på landet och bakom huset har vi en lekvänlig skogsbacke med den mjukaste mossa som täcker stenarna. De står som små troll med sina lurviga mössor bakom träden.
Barnen har sin lekstuga i backen och planer finns också för en sittplats på stenrösets topp där utsikten är vidunderlig över det sörmländska jordbrukslandskapet. En plats att samla kraft. Att andas.
Då jag har blivit sämre på att ha med bilder kommer här en liten uppryckning.
En glimt av vårt liv.
En fika på en färskfälld fura faller två små fröknarna i smaken.

En lekplats formad för storslagna drömmar. Naturlig och oersättlig i all sin enkelhet.

Pappas sågspånshög blir till ett gullregn. Som konfetti i fjunigt barnhår.
Vår baksida ska förvandlas till en oas. Snart.
Tittut.

Jag undrade då jag stod där i skogen, i gräsresterna från förra året, blekt barfota i mina mammacrocks - har fästingarna vaknat mån´tro?
Min Mårbacka slår ut i det soldränkta köksfönstret. Vilken underbar frukostgäst.
Såja. En liten bildkavalkad ur vår vardag, en solig dag i april. Nu ska jag skriva ut min motivering efter en sista korrekturläsning och sedan se reprisen på danska Sommer.
Go kväll på er alla =)

5 kommentarer:

  1. Ha ha skrattar gott åt dina skriverier. Fästingarna har förhoppningsvis inte börjar gäspa vaknande än.....kommer väl till påsken, det skulle ju bli kanon väder då.
    Lycka till med ansökan.
    Kram
    Marina

    SvaraRadera
  2. Men du vilka härliga bilder!
    Åh tusen tack för den! Härlig!
    Behövs för fy fan vad jag fryser idag.
    Ja gör det! =) Ta ett glas vin du med så skålar vi i tanken! =) Kram från mig.

    SvaraRadera
  3. Så ljuvligt det ser ut! I snigeltakt ser vi den smutsiga snön sakteliga ge vika för våren. Minst en månad bort, innan vi får njuta av samma härliga bilder här.
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. HEj! Oj vad fina vår bilder! Jag ska hålla tummarna för att du kommer in. Här ser vi på Ishockey nu och är inte så glad eftersom vi hejar på HV Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Underbart att se och oj oj oj så
    avundsjuk jag är på "våren" .....
    Snart får jag träffa dig och din fina
    familj, längtar så !

    Kramar i massor!

    SvaraRadera