tisdag 7 april 2009

Att motivera sin motivation ...

Hur i herrans namn ska jag på en halv A4 hinna motivera varför just jag borde föräras med en av de åtråvärda platserna på min sökta utbildning.
På en fjuttig yta av ungefär 148,5 mm lyckas få rum med alla mina drömmar jag drömt under större delen av mitt 40-åriga liv? Larviga drömmar om att få införliva de färdigheter och talanger jag besitter i det korta liv vi får tillgång till här på jorden. Larviga drömmar om att få vara lycklig och glad och stolt över mig själv.
Få de beslutande och de allsmäktiga att gråta av medlidande och förundras över det brinnande intresse som bolmar och pyr bara på några enstaka rader av text - ord som ska formuleras till meningar och vägas på guldvåg likt ädla stenar.
Inget utrymme för lösryckta floskler eller tomma fraser.
Nej, nu ska pennans makt skipa rättvisa - skilja agnarna från vetet.
Men ändå ska jag framstå och verka avslappnad i mina ambitioner, inte ge ett desperat eller allför intensivt intryck, inte snyfta och gullbe på mina bara och redan skrapade knän.
Inte påminna om den stackare som ringde och grinade i telefonen för några månader sedan då de först försökte mota Olle i grind.

Hur kväver man en flammande eld på ett 80 gramspapper utan att det börjar ryka in - eller i värsta fall slocknar?

3 kommentarer:

  1. Jag håller alla tummar jag kan för att du ska bli antagen!

    SvaraRadera
  2. Eftersom du är så vansinnigt skicklig på att formulera dej, så tvivlar jag inte en sekund på att det blir ett aldelles utmärkt "brev" till alla berörda tanter och farbröder. Jag tycker du är jätteduktig,tack för Hero-låten. Kram..

    SvaraRadera
  3. Det är klart att detta går vägen Anna!
    Annars så får du bussa mig på dom, jag säger bara GRRRR GRRRRR...........

    Kramar!

    SvaraRadera