måndag 29 december 2008

Förbereder inför "Bondbrud på rymmen"...

Nu ska jag göra en så ytlig sak som att visa dagens outfit... Men nu gäller det ju inte vilken dag som helst, utan dagen med det STORA d:et! Dagen då jag och en väninna ska göra den stora staden osäker under ett dygn i januari. Larvigt, tycker kanske ni garvade och världsvana människor som nog har fullt sjå med att bara lyckas att hålla isär alla festligheter och anser att en heldag på eget bevåg hör till vardagen... Nej, minsann för mig är detta likvärdigt med en tvåveckors utlandresa. Att få gå i annat än i gamla invanda spår mellan köket och toan, med en avstickare var tredje timme (känns det som) för hämtning eller lämning på dagis, i annat än mina gamla paltor från 2002 känns som en bal på slottet.

Kortärmad kofta i mjukaste Merlinoull och en söt fodrad bomullsklänning med stenar och paljetter i midjan. Allt i gråa nyanser och från vackra Esprit. Till detta gråstickade knästrumpor och grova svarta stövlar.

Jag har inte gjort något sådant som denna utflykt på egen hand sedan säkert 5 år tillbaka... Mina dagar spenderas med mina barn och min familj, självklart när alla tre barn är under fem år. Helt naturligt att sätta resten av livet utanför lite på paus ett par år framåt. Men egentiden får stryka på foten alltför ofta, jag är ju inte bara mamma utan också mänska och behöver få känna lite fläkt och flärd ibland, vara självisk en liten stund.

Så nu har förberedelserna påbörjats. Ett par timmar i söndags veks till mellandagsrea och speedshopping på hög nivå - det blir man ju expert på som småbarnsmamma med 15 minuter tillgodo mellan all matning, kissning, blöjbyten och övrigt jagande - mellan butiker proppade med lystna fyndare med krig i blicken. Jag gick svettig men segrande ur striden med ett par påsar i näven.
Dagen D ska ju utföras i glans, klädd till tänderna. Så jag har nu nära på hela dygnets klädsel planerad och färdig, allt från ytterplagg till kvällsmundering... Kanske jag ska ta en tandblekning som prick på i:et också? Vad tror ni. Slå fullkomligt knockout på Schtockholmarna.

Tänk bara om jag kunde få vinna Claudias senaste tävling, då hade jag en del av bling-blinget klart också...

2 kommentarer:

  1. Du kommer att bli "stor stans"
    snyggaste böna !
    Jag hoppas att du får en super
    skön och fin kort resa till Sthlm.
    Njut av varje sekund, för det är
    du värd min vän!
    Stora och många kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Vi ska ha enormt trevligt denna helg det vet jag. Vi ska vara två kvinnor som går på sthlms shoppinggator utan barnvagnar!!!!/E

    SvaraRadera