måndag 29 december 2008

Tips till alla hundägare där ute...

Skämt åsido, men nog undrade mina små söta barn vad mamsen hade på tapeten i eftermiddag då dessa skapelser sakta växte fram, under ve och fasa då jag någonstans kände igen formen från mina promenader med lille Frasse.
Jag kan berätta att bajskorvarna är gjorda av 80 %:ig choklad, vispgrädde, honung och tre stoora matskedar Whiskey. De har därefter rullats i smält choklad samt fått en puff av kakao över sig... Helt underbart goda. Smälter som smör i munnen och ligger som bomull kring hjärtat, säkert bokstavligen dessutom.

Nu känner min kropp sig totalt helt och bestämt redo för en detox med efterföljande och terminslång hårdträning. Kanske beach -09 är mitt år att glänsa som aldrig förr? Mellanbebis satte sitt lilla knubbiga 2,5-årsfinger i min mage idag och undrade om det fanns en bebis i maagen???!!! Say no more, nu är det dax att vända arslet rätt och börja röra på degen. Allra helst när jag numera verkar ha mitt fram på kroppen efter tre barn på 4,5 år och ingen eftertanke däremellan...
Jag tror att jag också ska skaffa stegräknare och powerwalka mig fram i livet. GI here I come.
Kanske lite peppande musik på högsta volym i Ipoden...


Ps/om ni vill smaka på de gooda bajskorvarna kan ni hitta receptet hos Recept.nu... jag la till en msk honung och 3 msk whiskey...

2 kommentarer:

  1. Alltid lika spännande att läsa dina rader. Gott nytt år, på torsdag är det ett nytt år med nya tillfällen.

    SvaraRadera
  2. Ha ha, ja det lät som att de smakade godare med munnen än med ögat *s*
    Men barnskapelser är så ljuvliga!
    Gott nytt år på dig vackra du!

    SvaraRadera