tisdag 2 december 2008

Ni bara måste titta...

Jag har en vän som fotograferar de mest ljuvliga, personliga och glada bilder på det mesta, ofta är det mesta mest barn, allas våra ögonstenar. Ta en titt och njut fotografericalindblom.se-Galleri. Hon är en modig och inspirerande själ. Med ett hjärta stort nog för alla och envar som gillar guldhjärtade människor.

Annars har det varit räkningsdax igen... Detta ständigt återkommande fenomen som för sambon alltid verkar innehålla en heel massa överraskningar. Trots att det oftast är räkningar typ el, bensin och telefon... alltså inget nytt på fronten. Jag tror att han bara måste få låta lite gnällig, sucka, pusta och stöna med en djup rynka mellan ögonbrynen, varje månad vid samma tid. "Oj, oj, oj, HUUR ska vi klara oss".
Nu är det ju inte så att jag är värsta lyxmamman som ständigt går med skygglappar och spenderarbyxor på, men jag tar det lugnt när det inte brinner mer än i några av knutarna. Det finns så mycket annat att sucka över.
Kanske är det en form av manlig PMS: RGG = räkningsgnällig gubbe...
Äntligen skönjer jag en uns av något som liknar jämlikhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar