lördag 20 december 2008

Jo, jag tänkte så här...

Ska jag skriva en bok, börja måla akvarell, börja yoga, jogga eller bara börja softa fett när det nya året strax träder i kraft? Ni vet nyårslöften om ett bättre leverne och liv efter att detta gamla sunkiga och ringrostiga släpande tagit slut med en knall... Det är bara någon vecka dit ju, och jag känner mig laddad! Enormt laddad inför allt nytänkande och revolutionerande som väntar med spänning runt hörnet? Vad har ni tänkt er lova som nytt i era liv? Vad har ni gömt i säcken som ska ta vardagen med storm, eller kanske enbart sätta guldkant på en grå måndag, eller som ska göra er till modigare människor på ny och oprövad mark?
Tänk om vi hade flera liv att leva, ett för varje favoritleverne? Hur många liv skulle man då behöva för att få allt det där man vill ha gjort, gjort? Nu har vi bara ett, det gäller att ta vara på varenda minut och göra det bästa av det.
Vad gör ni med minuterna nästa år?

1 kommentar:

  1. Jag har haft samma nyårslöfte i ett par år nu och det är att leva och njuta av nuet, det är så lätt att glömmer bort det tycker jag.

    SvaraRadera