fredag 5 december 2008

Jag vann rond 2 på Knock Out!!!

Efter att ha suttit i telefonen halva förmiddagen har "dumkomvux" (numera kallat "smartkomvux") i gamla hederliga Umeå erkänt och fastställt sitt misstag. De dumförklarar i sin tur antagningen här för att inte ha noterat min rätta kursnivå genom att läsa kurskodsangivelsen som står skriven... Ja ja, jag är i allafall inne i matchen igen. En rak höger med lätt skruv bara, så gick de ner för räkning. Nu går jag in i rond 3 med stärkt självkänsla: jag SKA bara gå segrande ur denna eviga strid. Jag ska med huvudet högt hållet kunna lämna in min ansökan till högskolan, sedan är det upp till högre makter att låta mig blir en av de som får tillträde till denna svåråtkomliga och åtråvärda värld, som doftar dammig litteratur redo att utforskas och analyseras av en som numera åter formellt kan anses vara skrivduglig på B-nivå.

Måste bara sy ett ögonbryn och spotta ut några framtänder först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar