måndag 26 januari 2009

Bloggspridning högt och lågt...

Tänkte på en sak... Jag ögnade min bloggtipslista här intill och slogs av de så fullständigt skilda typer av ställen jag hänger på.. Så jag egentligen, skitzo - ilskna och irriterade typer som passar min stundom hätska stämma som handen i handsken, blandat med mjuk och varmt omtänksam familjekramig myshörna tillsammans, axel mot axel med pyssligt inspirerande vita hem i bästa countrystil på åldrat franskt manér.
Denna bloggande värld har verkligen något för att stilla alla sortens behov av bilder och tankar, inspiration och störande moment ältas och avhandlas, avnjuts och suktas efter. Alla har tankar och drömmar om högt och lågt. Det finns priser att få för att ha en godhjärtad och givande blogg likväl som det finns ris bundna till de mera irriterande självinsiktslösa, de med sämre valda ord och tankar i de mera förnuftigas ögon... De som stör mig mest är de usla förebilderna, de som företräder livets sämre sidor, förespråkarna av värden utan substans: De som jag en framtida dag kommer att blockera av omtanke för mina barns väl och ve i deras sökande efter sanningen. Men ibland kan ju även dessa tossiga typer ha en upplyftande jargong som är väl värd att lägga i listan (kanske då inom parentes, för säkerhets skull), men det känns elakt att förlänga livet genom ett gott skratt tack vare någon annans avsaknad av insikt.
Men nog läser jag och gottar mig åt deras dumhet ibland... ;)

2 kommentarer:

  1. Det är en del av charmen tycker jag. Att det finns så många olika sorters människor, humör och teman.

    SvaraRadera
  2. Jamen visst, tusen tack för det!
    Man tycker att de borde kunna tänka sig för nu, för som du skriver så drabbar det mig ju mitt i min sorg som om det inte var nog jävligt som det är redan.
    Ja man blir arg. Men nu fick du mig att le lite, "en stor spark i arslet och sedan skicka dem på någon form av tänkefterförekurs med inslag av medmänsklighet under fem år"
    Inte för att själva grejjen kring detta är rolig, snarare beklämmande men det var en jädrans bra formulering! =) Tack!
    Är uppriktigt glad att det lär dig ta vara på livet här och nu. Alla som känner så ger också mig något. Tack själv. Kram

    SvaraRadera