torsdag 1 januari 2009

Jaha, då var den nya tiden här...

Ny och ny. Dagen började med samma tjat, gnat och förmaningar som alla andra dagar. Inget nytt på den fronten alltså. Trodde ju i min enfald att vi skulle vara en harmonisk och gnällfri familj bara av att klockan slog 24... men ack, pumpan sprack, skorna trilla av, jag snubblade på balklänningsfållen och vaknade med ett ryck upp i dotterns våningssäng. Ja ja livet är ju faktiskt inte som den där balen på slottet, där förstående prinsen dansar runt med en till ljuv musik medan barnen tas om hand av ömsinta gamla nannys, och man själv dricker skumpa och äter vindruvor resten av livet, går i glasskor och har en midja på en sisådär 12 cm i omkrets...
Nåväl jag ska nog ta mig igenom detta år också. Jag har ju dessutom börjat blogga nu och har verkligen funnit ett sätt att kanalisera alla mina grötmosiga mammatankar och funderingar över stort och smått, mycket kanske till er förvåning och förskräckelse men förhoppningsvis även till glädje och uppmuntran?
2009 är ju min sista tid som ledig mamma, sedan är pralinätningens lattemammatid över - för alltid. Jag har haft glädjen att fått vara hemma med barn sedan hösten 2003, med avbrott på ett år. Inte alltid bra då jag nu ibland har börjat smida planer som kan liknas vid flykten från New York...
Men nu tar jag nya kraftfulla tag och tar 2009 i kragen och kastar mig ut mot nya utmaningar.

Flyktvänlig musik kanske, i form av glad Rockabilly.

1 kommentar:

  1. Den där drömmen sprack här med ;P
    Hoppas du får ett toppen-2009!

    SvaraRadera