lördag 3 januari 2009

Tänkte på en sak...

Är det tokigt att äta upp allt onyttigt och smaskigt som finns i huset dagen innan man ska påbörja detox i morgon? Liksom röka upp ett helt paket cigaretter timmen innan man ska sluta.. Borde jag hellre ha hällt ut den goda skumpan i vasken istället för att häva i mig den i ren förtvivlan, denna sista skälvande minut av normalt lyx-ätar-fast-onödigt-leverne? Fast enligt GI fåååår man ju ibland dricka vitt torrt vin och äta nästan en hel brieost till mellanmål. Ja ja inte varje gång, och säkert inte dagtid, men ändå.
Nåja, jag tänker inte köra Anna Skippers modell då hela skafferiet står där gapande tomt med bara en torr burk svarta bönor skramlande i ett hörn, nej, jag tänkte anamma GI-metoden då jag faktiskt kan äta allt utom det jag själv innerst inne vet inte är bra, plus att jag ska börja gå entimmes-promenader fyra gånger i veckan, med eller utan barnvagn.
Jag kan ärligt säga att jag nästan redan känner mig mera hälsosam av att bara ha läst instruktionsmanualen till min flaska flytande örter jag köpte idag. Lite samma falska men upplyftande känsla jag haft då jag blivit medlem i hälsostudios och annan karaktärskrävande samvaro. Man står där med planer och upplägg som helt ska förändra ens liv - man kan nästan se sig själv som ansiktet i nästa annonskampanj. Då har jag bara varit där en gång, lyft, tänjt, stretchat, fått skavsår av nya aerobicsskor, försökt verka världsvan på stepup-brädan, duschat och sedan gått hem och lagt mig framför teven... Det gamla trötta livet har sedan smugit sig på och plötsligt har alla förhinder gjort sin entré.
Sent i livet har jag gått från ensam singel barpingla till ansvarsfull småbarnsmamma och nu - efter fem lata bortförklarade år - ska jag väl kunna ta mig i kragen?
Tänk att jag till och med känt "Gud så skönt, nu slipper jag hålla in magen.." när jag blivit gravid!
Men det kan jag inte vänta på nu, vår familj är komplett och jag börjar få ofrivillig träningsvärk av denna konstanta maginhållning. Dags att göra värken till en del av livet istället.
Vill ni få blodsmak i munnen och håll i sidan? Ta en titt och dröm om mitt nya jag. =)

3 kommentarer:

  1. Lycka till! Ja det är inte lätt att ständigt vara tjusig, min sambo skulle med glädje klippa sönder mina hemska plyschoveraller. Har köpt tyg för att sy ett nytt set inom kort!Får rysningar av välbehag när jag ser filmklippet från Flashdance. Minns när filmen hade premiär, kan fortfarande lyssna på låtarna. Perfekta att träna step up till!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Sådär gör jag med...värsta frossan innan det nya livet liksom *s*
    Känner igen mig så väl i det du skriver!
    Har du sett min viktblogg btw?
    Ganska lågfrekvent dock...
    Mailade dig också!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Sebastian har precis somnat, Morgan är borta
    och spelar poker och sälv har jag laddat upp för en mysig och lung kväll i tv soffan......
    Ett glas rött, en skål godis och lite chips...... Sedan så läser jag din blogg och får genast en klump i magen.......jag vill oxå börja "mitt nya liv"!! Men när ska jag ta mig i kragen och komma till skott??,,,,,
    Lycka till vännen, jag vet att du kommer att fixa det! når man väl har bestämt sig och tagit steget ut så finns det ingen återvändo, då är det bara att kämpa på!
    Kramizzzzzzzzz

    SvaraRadera