tisdag 13 januari 2009

Tävling igen...

Jag har ju hittat mitt drömhus av alla drömhus... hos Humlebackens Viveka.
Brukar titta in och gona runt bland pärlspont, vita förkläden med skir spets och grova träskor till. En fröjd för ögat i finaste country style med en liten chic men shabby stil.... Helt i min smak, och hennes hus, ja titta in så ser ni själva. Tips, tricks och inspiration för alla och en var.
Nu tävlar hon ut en vacker lykta att hänga i mitt paradisträd utanför fönstret.
Jag verkligen älskar att vältra mig i dessa fantastiska vita och lite nötta bloggar med personligt hemtrevlig stämning och kärvänliga ting att vila trötta dataskärmsögon på.
Vilken stil är er kära läsares favorit?
Är ni country girls av amerikanskt snitt, franskt lantliga eller helt sonika danskt charmiga i all enkelhet? Eller kör ni svalt nordisk stil rakt igenom?
Tell me, I´m all ears!

3 kommentarer:

  1. Tack för de snälla orden!
    Viveka

    SvaraRadera
  2. Håller med,lyktan är jätte fin!
    Önskar i bland att jag hade ett hus med tomt "och allt", att jag kunde få inreda o fixa mitt dröm hus!! Hmmmmmm,"men vad är väl en bal på slottet".....Måste kanske inse att nu när vi bor så här, i en fin lägenhet som vi tycker mycket om och trivs i, den ligger bra till oxå. Så kan jag faktisgt dona, fixa och trixa i den, göra det mer hemtrevligt..... Det
    är bara viljan som saknas!!
    Vännen, har du börjat din nedräkning ?? Jag önskar dig verkligen en toppen fin helg!
    Njut och må gott (de hemma klarar sig galant!), nu är det bara du som gäller - ta till vara på det!!

    Många kramar från mig .=))

    SvaraRadera
  3. Rara AnnaKarin. Tack för de orden. Det är bara det att jag ju inte vill bryta ihop inför vissa människor, men som du skriver, jag får göra det jag orkar. Tack för styrkekramen och de orden. Må så fint, hoppas du gör det. Kram från mig!

    SvaraRadera