måndag 12 januari 2009

Är jag dum eller...

Detta med stegräknare... Tävlar just nu om en bra en hos Claudia Galli. Men jag har väl näst intill insett att jag måste ha missuppfattat hela användningssättet, eller?
Läser varje dag om alla 10 tusentals steg folk tar med sina små (mest troligt) jätteslanka ben på promenader som måste ta en sisådär två timmar styck. Men är jag för strikt i min syn, ska jag ha den på dagarna i ända? Eller gör jag rätt när jag bara tar med min gamla sunkiga felräknaren vid enbart regelrätta koncentrationskrävande powerwalks? Jag jagar ju småbarn dagarna igenom, trappan upp o trappan ner, hit o dit o ut o in, till dagis från dagis.... jaga jaga jaga. Räknas också det? Då är jag nog också jag uppe i högre siffror än mina futtiga 7, 8 tusen.
Inte vet jag. Är jag dum eller. =)

4 kommentarer:

  1. Du ska räkna alla steg!
    Att jaga småbarn är ypperlig motion :D

    Men du är inte dum för det!

    SvaraRadera
  2. Alla steg räknas och trappor....
    Det är det som kallas vardagsmotion ;-)
    Det är jättebra!

    SvaraRadera
  3. Gulle er, ni är ju bara föör bra! Tack, typiskt mig att inte tycka att det "enkla" i livet räknas. =)

    SvaraRadera
  4. Nej det tror inte jag heller att den gör... Ja precis, nångång kanske man vågar se på saker och ting annorlunda, men jag tror aldrig jag kommer att acceptera det faktum att små barn ska drabbas. Tack. Kram

    SvaraRadera