fredag 20 februari 2009

Det måste göra skitont när knoppar brister...

... varför skulle annars våren tveka?
Krokusen står i köksfönstret och förtrollar med sitt vackra och invecklade röda hjärta där inne i mörkret.
Idag har det rasat snö från taket med ett dån, istapparna har droppat och stänkt mot plattorna inunder.
När jag var en liten flicka satt min mamma varje vårvinter på en spark som stod parkerad vid en soldränkt ladugårdsvägg. Hennes ansikte var vänt mot de värmande strålarna, och hon log kärleksfullt. Jag undrade alltid vad det var hon tänkte på där hon satt, leende mot solen med mjukt slutna ögon.
Nu vet jag.

1 kommentar:

  1. Ja, visst är det en härlig känsla!
    Ser ut som vi inte kommer med planet, så vi har tagit saken i egna händer och funderar på att åka till Turkiet från Umeå i Maj. Hela familjen och bo på ett 5 stjärnigt hotell med All Inclusive, jag hoppas vi får till det !..... Kramar till dig o familjen!
    ....Ni kanske gör oss sällskap dit istället??

    SvaraRadera