måndag 16 februari 2009

Sportlovsvecka...

Hälften av mig känns nere för räkning.
Snoriga, gråtmilda och lättstötta står vi alla där i veckans gryning och väntar på nödlösning. Orkar inte torka näsor längre. Ögonen tåras och synen grumlas.
Sportgrenen i veckan blir att inte bli den som går in i väggen, först och sist. Sprängande huvuden hotar att kläckas, måste sätta mina tankar i säkerhet.
Spara dem till efterlevande i en flätad korg av lindrande ord.
Ställa korgen i hörnet av mitt inre rum.
Alla ropar där utanför. Glada tillrop från människor med full kontroll och sjukt bra balans. Vill inte veta.
Mina femton timmar per barn blir tusen timmar på en veckas dag.
Sporten blir att orka i mål. Jag har inte en sportslig chans.
Utmattad faller jag snubblande på mållinjen. Ingen hejar på; Springer inte längst med.
Hinner inte upp på liften som tar mig till toppen av backen.
Bakhalt helt enkelt. Felvallat, och all snö som lyser med sin närvaro.
Jag har snöat inne.
Lunchtid nu.

Annars. Vad gör ni i dag då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar