fredag 6 mars 2009

Min vän sömmerskan...

Jag har skrivit om henne tidigare, Nea Nobelles driftiga mamma Jenny J. Hon säljer miljövänliga tyger från kvalitetsmärket Hilco och syr också de allra finaste barnkläder i jättefina färgsprakande kombinationer, och en hel massa annat i sitt vackra hus vid kyrkan i byn: absolut värt en titt om ni inte redan följt min länk. Tror att jag måste försöka få i gång min gamla Husqvarna så jag får anledning att köpa lite fina vårtyger i lagom skön stil ...
Idag var hon dessutom förstasidasstoff lagom till morgonkvistens första kaffekopp.
Jag gillar skarpt när kvinnliga småföretagare lyfts fram och ställer alla snikna SSAB-gubbar i skamvrån!
Det kan man nog kalla tempoväxling! Eller framtidstro. Lite jävlar anammakänsla lagom inför helgen.
You go girl!

1 kommentar: