tisdag 17 mars 2009

Vaktavlösning kräves... Eller en ny Life Coach?

Bild lånad av Kanal 5
Jag agerade dörrvakt ikväll. Stor, fåordig och biffig typ med platt hår, truligt arrogant uppsyn och nolltolerans i blicken, med lite omvänt arbetssätt ändå kanske då jag inte släpper ut någon ur rummet, dock ändå lite på samma premisser: - "Nä nä nä, här kommer du inte ut... gå in och lägg dig igen lilla gumman..."
Just innan kafferasten kastade jag ett nonchalant öga mot teven. Klockan hade nyss passerat åtta och kanalen visade på nummer fem.
Det står en irriterad plutig trutmun och plirar på en hop grabbar i blandad kompott, de står på Arlanda och ska visst till Turkiet för att hångla eller nåt...
Hon trutmunnen sitter och för någon form av samtal men en kvinna som visst heter Life Coach!? Herregud, har de sådana kring sig de där sk kändisarna? Allra helst de som mest verkar vara i behov av en Psyko Coach, eller som det i folkmun kallas: psykolog.
Vad vet jag, det var bara något jag kom på då jag stod där i dörröppningen med vaktbrickan på bröstet, armarna i kors och öronen lystrande efter minderåriga på fel plats. Hur är det egentligen ställt med denna mänska som anser sig vara seriös då hon samlar en massa riksjon med kladd i håret och spraybrunt i ansiktet, och sedan utan att ens ge dem en ordentlig titt i ögat tar dem vidare i någon form av patetisk jakt på kärleken...

Vad är skillnaden på dessa groupies och de hon tidigare hängt runt halsen?

En nittionåring som bara verkar vilja ligga, en femtioårig jäkla halvstressad brasse som också bara verkar vilja ligga och en mupp av okänt ursprung...

Och alla blir spyfulla då de får minsta chans.

Ja, vem skulle du välja som plastpappa till dina små telningar där hemma.

För hon har ju barn har jag hört?

Nu blir jag ju nästan alltid anklagad för att vara AVUNDSJUK och DÖMANDE av en del av hankön då jag som kvinna ifrågasätter dessa solklara fall av självdestruktiv förnedring en del kvinns utsätter sig för. Men nog borde väl denna trutmunnarnas drottning helst byta ut sin Life Coach mot en dörrvakt som höll henne inomhus eller åtminstone borta från alla idioter som verkar ha vigt sitt liv åt att göra henne till byfåne och ständigt återkommande lösnummer, då hon bevisligen inte verkar ha satt sitt eget väl och ve i det allra främsta rummet.
Är det inte Life Coachens jobb att avstyra henne från slika löjeväckande situationer som säkerligen knappast gör livet lättare att leva med i?
Klart det beror väl på i vems ledband Life Coachen går...

Men det här var bara min tanke så här på en helt vanlig tisdagkväll.

Börjar inte LOST ikväll föresten?
Det programmet däremot är ju byggt HELT OCH HÅLLET på en sann historia tagen direkt ur livet... ;)

1 kommentar:

  1. Men hon är ju otroligt obehaglig hela hon. LR alltså, inte din dotter ;)
    Jag menar...kolla bara på hur hon ser ut *rys*

    SvaraRadera