tisdag 3 mars 2009

Vitt på vitt och kladdeli kladd...

Här så har vi sedan en månad tillbaka en lillprinsessa som verkligen gillar att äta mammas mat, och då absolut för egen maskin. Vägrar sedan ett par veckor tillbaka att matas. Sitter nu långt efter alla andra har avlägsnat sig kvar vid bordet och smackar och smaskar. Faktiskt, tänka sig knappt utan att spilla... Nåja, idag åt vi godaste köttfärssoppan till lunch och då ÄR det ju en aning svårt att inte söla om man äter med händerna! Det vore kanske något för "Pappa Bob Plastar In", ni vet fembarnsfamiljen på teve, med han farsan som är så jäkla övertaggad på att hålla kliniskt rent hus med tre (3!) tvååringar som dessutom knappt fått hålla i skeden själva.
Jag har ju själv för övrigt helt anammat hemmafrustilen i form av tillhörande och ständigt påtaget förkläde... Tyvärr inget sådan där gammalt tjusigt med volang i renaste linne utan ett marinblått shysst kraftigt ett, med Opellogga på magen till Volvosambons förtret. Idag fick jag ju dessutom äran att riva upp paketet innehållande mina nyinköpta URSNYGGA Tizzlaträskor som kom med posten. Så om jag inte vore så himla larvig när det gäller konceptet "Dagens aotfitt" så hade ni fått ett smakprov på styrselkombinationen: Marinblått Opelförkläde, vit romantisk blus, grå pantisar OCH vita lackträskor med silkesband.... Herregud, tänk er själva vilken ärta till morsa som går här ute på landet och slokar helt osedd!!! Snygg är jag i allafall, kanske ännu mera om jag la till en benrakning till kvällsduschen så inte pantisarna stramar så förbannat.

Jadå - måla trappor, leka kurragömma, laga mat, byta bajsblöjor, noppa ögonbrynen, skala morötter till mellis, krama osnutna ungar, öva inför högskoleprovet, läsa Göran Perssons memoarer och stryka tvätt - ALLT går bra när man har träskor och förkläde. Skulle kanske ha huckla till så jag slapp os i håret av all bullbakning?
Jag ska nog råda min väninna sömmerskan att rita upp ett tjusigt husmorskläde i naturvit linne med volang vid axelbandet och snygga utanpåfickor på kjolen! Gud, så snyggt. Då lovar jag en "Dagens aotfitt" även på denna annars enormt seriösa bloggsida.

Apropå trappmålning. Kan ni ens förstå hur skönt det är att för varje drag med penseln se fulfurun sakta gå upp rök? Vi ska byta ut mattan på stegen till en lite mera diskret färg och kanske KANSKE behålla fototapeten som är ett original från 1976. Måhända skulle en skyline från Manhattan se trevligare ut än en bokskog i fulfurugul höstskrud? Eller också rollar jag den vit...
Om det förstås inte finns nutida fototapeter som går i chic fäbostintastil med lantlig charm att köpa på rulle?

2 kommentarer:

  1. Vilken superidé! Det måste vi fixa! Har spanat in lite fina Odd Molly tunikor också...
    Trappan ser jättefin ut, får komma och inspektera någon dag!
    Ja, herregud så man kan se ut i hemmets lugna (nja) vrå. Igår fm stuffade jag runt i mina gammelrosa velourpösbyxor och en fulgul dieseltröja, känns inte så romantiskt-lantligt precis ;)! Nej, nu måste vi börja planera lite så vi får ordning på stället. Lycka till med pluggningen!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Så stor och duktig lill prinsessan blivit!
    I sommras så köpte jag mig ett par ljus rosa träskor i Dalarna med målat kurbits på, tjusiga värre :0))
    Dina vita såg jätte söta ut, tänk att träskor
    är poppis igen och dom är ju så sköna att gå i.

    Kramizzzz

    SvaraRadera