fredag 6 mars 2009

Tempoväxling...

Jag har ju, som ni kanske märkt, gett mig in i att skriva en så kallad Skrivpuff varje dag. Det blir ju inte så att jag hinner men jag vill gärna försöka. Spännande att skriva på kommando så att säga, små texter med nya teman och inriktningar som läggs upp på Skrivpuffs bloggsida varje morgon. Dagens utmaning är att skriva en text med tempoväxling: blir väl som vanligt något ur min vardag. Det är ju som ni måhända noterat mitt favoritämne här inne. Allt mellan himmel och jord, positiva saker men också många gånger negativa eller åtminstone halvtunga grejor - no mercy, som jag kallar dem. Men som alltid kryddar jag helst allt med lite grovmalen humor, klassens clown som jag är.
Jag ägnar i övrigt dagen åt att baka kakor med de rara barnen, städa upp i stöket efter en lång vecka samt en eventuell avhämtning av finfina fåtöljer som jag (tror jag) lyckats köpa på Blocket ... och skriva puff såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar