söndag 8 mars 2009

Skrivpuff: Utmaning 67 - 8 mars.

Tiden stod stilla när...

Tiden stod stilla när du låg där vid mitt bröst, naken, liten och skör. Med ögon mörka och djupa som ett universum någonstans där utanför fönstret, i världen jag redan glömt. Vi var ett du och jag denna sekund då livet var oändlig och utan slut. Jag mötte din blick efter vår strid för livet då vi skildes åt, och såg meningen med allt spegla sig i dina ögon. Mitt vackra lilla välsignade barn som jag burit så ömt under mitt oroliga hjärta, nu fanns du där, mjuk och pulserande och full av eget liv. Mitt hjärta omslöt dig för länge sedan och du är min för alltid, om än bara till låns som det sägs. Att jag kunde älska någon så obarmhärtigt blev en chock för mitt kylslagna gamla slitna hjärta, en brännande sanning i mitt längtande inre. En värmande uppenbarelse som fick mig att vackla i min svaga tro. Mitt gamla oförmögna liv tog slut i denna sekund då tiden stod stilla, och jag kom tillbaka som en annan - en mor med en dotter så ljuvligt ny - och klockan ställdes om för evig tid.
Mamma

4 kommentarer:

  1. En vacker kärleksdikt.
    Karin

    SvaraRadera
  2. Underbart kärleksfullt tal till ditt barn! Ler igenkännande

    SvaraRadera
  3. Anna, så fint skrivet!

    Puss & Kram till dig och familjen!

    SvaraRadera
  4. Måste få kommentera ! Otroligt vackert skrivit... Dina ord påminner mig att den tiden är så kort !! Snabbt är dom stora och minnena bleknar / men kärleken till sina "barn" är lika stor....Men den speglar sig på helt annat sätt nu... / kram

    SvaraRadera