tisdag 31 mars 2009

Syfestival i Kista ...

Ja, inte är det väl jag som är SY kanske, jag är väl mera FESTIVAL med alla tillbehör, men ändå. Jag ska bistå min vän sömmerskan i hennes Nea Nobelle i monter D:12 på mässan under helgen som kommer. Hennes ökotex-märkta Hilcotyger ska finnas på plats och en hel massa som passar för både små och stora besökare.
Det ska bli jätteroligt och kräver frispråkighet och glad uppsyn. Det har jag gott om. Jag hoppas också på en glimt av glitter och glamour.
Läser på om allt från fiberriktningar till overlock, interlock och muddväv, mönsterbeskrivningar och monterdesign ... Underbart att få delta med andra ord! =)
Men vill besökarna ha hjälp att sy får de prata med den duktiga sömmerskan själv - Jenny.
Kika in hos henne här. Och här. Ni hittar en mängd fina exempel på hennes skicklighet.
Och här kommer ni till Syfestivalens egen sida.
Jag har fullt upp annars med barnen som faktiskt verkar helt kurerade efter helgens dagiskrämpor. Det var ju väldigt nära att jag skulle ha fått genomföra högskoleprovet med en hink vid min sida ...
Våren har slagit på stora trumman i dag med hela 11 grader och solsken, ljuvliga tid.
Vi njuter av varje minut och bloggen får vänta.

Jag återkommer med mer info om mässan.
Ni måste ju ta tillfället i akt och titta förbi!
Spännande nyheter på gång.
För både slott och koja. ;)

... och NEJ, det är ingen bebis i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar