lördag 14 mars 2009

Mr Morgan och hans smarta affärsplan...

Jag fick just ett sms från en man vid namn Mr Morgan.
Enligt honom har just mitt mobilnummer vunnit 980 000 dollar i någon slumpaktig dragning i fikarummet hos ett telecomföretag någonstans därute.
Ja jag säger då det, om dessa finurligt påhittiga scammers med kontodränage i sikte hade vett att använda sina bevisligen relativt kloka och driftiga hjärnceller till något mera konstruktivt för mänskligheten: exempelvis ett sätt att sålla ut dumhetsröster från 099-nummer som riskerar att vända upp och ner på poängtavlan i teverutan, just när det verkar bli ett någorlunda förväntat och värdigt slut på en annars ENORMT underhållande musikafton.
Eller också var det just detta Mr Morgan och hans vänner gjorde...?
Vem vet.
Som ett lotteri när svensken har makten i sina händer.
Till synes med en Mr Morgan vid hjulet som en rostig gammal Loket i högform.
Nåja, inte så pjåkig låt att skicka till Moskva ändå.... denna "La Voix" med hon Ernmanskan från Sandviken, operadiva med det gyllene hårsvallet - nog borde väl de sammansvetsade öströstarna falla för hennes höga C när de själva skickar både gubbar i silverstass och lösnäsa och kvinnor utan vare sig koreografi eller underkläder till slutkampen...?
Men, vad vet jag egentligen, vi får ju ändå alltid stå där med en snopen min när det kommer till kritan och världen därute verkar ha tittat åt ett helt annat håll när just det svenska bidraget framfördes.
Så kanske är det vår tur nu!
Med hon Ermanskan med det enorma röstomfånget, som borde sätta skräck i de mest luttrade schlagerdivor där ute med sin mezzo, som vår fanbärarinna!
Nu - över till tevesoffan. =)

Nynna med vet jag, om ni ursäktar franskan...

Je t'aime pour toujours, entends la voix. Je t'aime nuit et jour, en naissant toi. Je vis ma vie pour toi, c'est le reve pour moi. Je t'aime pour toujours, entends la voix.

3 kommentarer:

  1. Ja, vi kanske blir överraskade när det väl bär till! DEnna låt kanske har en chans att vinna, när man tänker på hur det brukar se ut.......

    SvaraRadera
  2. Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt ! (brukar aldrig gissa rätt i sådana här sammanhang !!) Jag kommer bara titta och njuta när allt drar igång i maj /kram

    SvaraRadera
  3. Kram tillbaka och tack för att du tänker på mig.
    Nej och det är väldigt svårt att sätta sig in i hur det känns för det är en saknad som är så djup. Ja jag förstår att det gör ont för det är ju tyvärr något smärtsamt jag skriver om och det är så smärtsamt att känna det också. Det här är hemskt rätt upp och ner. Tack för att du tycker att jag är stark... Kraam

    SvaraRadera